بالا رفتن آمپر آب

هنگام بالا رفتن آمپر آب چکار کنیم؟

 

در فصل گرما و با بالا رفتن دماب هوا و استفاده از سیستم کولر خودرو به خصوص در ترافیک های شهری یکی از مشکلاتی که با آن روبرو می شوند بالا رفتن حرارت موتور خودرو هست، بسیاری برایشان این سوال پیش آمده است که دمای درست و معقول برای خودرو چه مقدار است که البته این سؤال وابستگی شدیدی به نوع و ساختار موتور دارد، زیرا دما و حرارت در موتور خودرو رابطه مستقیمی با مصرف سوخت و عمر خودرو دارد.

 

بسیاری از خودروها با پایین آمدن حرارت موتور دچار خام سوزی می شوند. اگر سیستم خنک کننده خودروی شما به درستی عمل نکند گرمای حاصل از احتراق موتور به درستی انتقال نمی یابد و باعث آسیب دیدن اجزا موتور خودرو همانند سرسیلندر می شود.

 

ادامه مطلب ...

اهمیت دمای روغن موتور

دمای روغن موتور

 

چه یک راننده حرفه ای باشید و چه یک راننده معمولی، دانستن درباره دمای روغن یکی از دانسته های مهم شما درباره ماشینتان خواهد بود.
گازدادن و افزایش دور موتور هنگامی که روغن هنوز به دمای کار خود نرسیده است پرخطر است و ممکن است به موتور خودرو آسیب وارد کند. دمای روغن تنها با کارکردن موتور در حالت درجا به دمای کار نمی‌رسد و کارکردن موتور در حین حرکت خودرو هم لازم است.

ادامه مطلب ...

روش تشخیص روغن موتور اصلی

روش تشخیص روغن موتور اصلی از تقلبی

 

 

 

روغن موتور از ترکیب روغن پایه نفتی با افزودنی های مجاز بدست می­آید. عملکرد اصلی آن به عنوان روان کننده، محافظ  به منظور جلوگیری فرسایش (اصطکاک بین قطعات متحرک داخل موتور و کاهش میزان استهلاک) و پاک کننده داخل موتور می باشد. اگر روغن موتور را بصورت دوره ای تعویض نکنید، مطمئنا بر اثر اصطکاک بین فلزات و اجزای تشکیل دهنده داخلی موتور عمر آن کاهش میابد. باید طبق استاندارد هر روغن موتور آن را بموقع تعویض نمایید تا عملکرد موتور شما به طور فزاینده ای بهبود یابد.

ادامه مطلب ...

مطالب بیشتر...

  1. روغن موتور